Китайгородська
ЗОШ І- ІІІ ст.
Відкритий урок
«Елементи геометрії» 4 клас
на тему
|
Проведений вчителем початкових класів
Переясловою Л.В.
2013р.
Тема.
Коло і круг.
Мета. Сформувати
поняття в учнів про коло та круг, вчити будувати ці фігури за допомогою
циркуля, формувати навички користування креслярським приладдям; розвивати уяву,
мислення, заохочувати до найпростіших міркувань, висунення гіпотез; Виховувати
любов до математики.
Обладнання: збірки з
друкованою основою, набори для креслення, малюнки казкових героїв Точки та
Олівця, спортивні обручі, картки,
кольорові олівці, ножиці, папір в клітинку, таблиці «Геометричні фігури»,
«Площа фігур», комп’ютер.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу.
Урок ГЕОМЕТРІЇ настав.
Кожен вже запам’ятав, що це час не
для забав,
А для цікавих і потрібних справ.
Щоб в 5 – му класі успіх в
математиці мати,
Закликаю сьогоднішню тему уважно вивчати.
ІІ. Актуалізація опорних знань
1.
Впізнай
фігуру за загадкою
Маю я лиш три сторони,
Всі разом міцно тримаються вони.
Уважно поглянь і між ними знайдеш
три кути.
Чи можеш фігуру назвати цю
ти ? (Трикутник)
У мене є чотири сторони.
Я гордий , що однакові вони.
Кутів прямих чотири маю.
Від вас , шановні, вже відповідь чекаю. (Квадрат)
Чотири маю сторони, не всі однакові вони,
Прямих кутів чотири маю. Як мене звати , не згадаю! (Прямокутник).
-
Назвіть
ще які геометричні фігури ви вивчили на
попередніх уроках?
-
Запишіть формули для обчислення площі
Прямокутника, квадрата, трикутника.
2.
Вправа
«Умілі ручки». Вирізати з паперу в клітинку прямокутник, квадрат, трикутник.
Робота груп по обчисленню їх площі.
3.
Вправа
на увагу в зошитах від друга Олівця ( Ключ до знань)
В-2, п – 3,
н-5, л- 3, в – 2, л – 6 , в – 1, п – 1,
в – 1, п – 2, н – 1, п – 3.
-
Хай
цей ключик допоможе вам відкрити всі двері в замку науки геометрії.
ІІІ.
Вивчення нового матеріалу
1.
1.Вправа «Дослідження»
за підручником ст.. 45
Порівняти
фігури. (1-ша забарвлена всередині, а друга - ні). Може з вас хто вже знає й назви цих фігур? Тож хай
вам надасть допомогу наша Точка.
2.
Загадка
від Точки. Сьогодні наша подружка, погляньте на чому закотилася в наш клас (
обруч)
Ось вам
загадка непроста:
Я – фігура геометрична.
Здається , дуже симпатична.
Хоч люди кажуть не проста,
Бо не маю жодного кута !
Кругленька
і можу бути велика і маленька! ( Круг).
3.
Хвилинка
Пізнайка.
А)Вивчення
визначення на ст..45 ( в парах)
Б) Самостійна
робота з посібником ст. 45 №1. Поради
від Олівця (Вивчення правил ТБ при
роботі з циркулем)
4. Керована
практика. Вправа №2 Креслення кола циркулем.
Фізкультхвилинка.
Встало вранці ясне сонце,
Зазирнуло у віконце.
Ми до нього потяглися,
За промінчики взялися.
Нумо дружно
присідати,
Сонечко розвеселяти.
Сонце стало танцювати,
Нас до кола припрошати,
Нумо – разом ! Нумо – всі!
Потанцюймо по росі!
4.
Вправи «Для тих хто хоче знати більше»
А) Усні вправи №
1,2 ст. 47
Б) Самостійна
робота № 3 ст. 46, ст. 48 № 1.
В) Робота з карткою «Вивчаємо разом» (Система роботи «вчитель - учень»).
Коло
Діаметр кола
Центр кола
радіус кола
Хорда – відрізок,
який з’єднує будь – які дві точки кола
Сектором називається
частина круга, що обмежена двома його радіусами.
Область круга, обмежена хордою та
дугою, називається сегментом.
5.
Вправа
«Фантазія». Робота з трафаретом в
зошитах. ( див. завдання
ст. 48, № 2.) Створити малюнок використовуючи вивчені
фігури.
6.
Робота з комп’ютером Створення кругової діаграми «Наш настрій»
ІV.
Підсумок уроку
Вправа «Інтерв`ю в колі
друзів» (Діти стають у коло і беруться за руки)
-
Ваші
враження від уроку?.
-
Що
нового запам’ятали з геометрії ?
-
Де
можна застосувати отримані знання?
Робота ваша
на уроці була бездоганна ,
Кожен працював дуже старанно.
Всім я дякую від
всієї душі,
Ви ,
четвертокласники – молодці!
Комментариев нет:
Отправить комментарий